wtorek, 17 czerwca 2014

Moje sadzonki od Roślinowo.pl

Obiecałam wam pokazać jak się mają moje roślinki od sklepu Roslinowo.pl Tutaj mogłyście poczytać o wstępnym zapoznaniu. Dziś natomiast chcę przedstawić poszczególne okazy, będą oczywiście i zdjęcia w ich nowym miejscu zamieszkania. Zaczynamy :)






Przepiękne różowo - karmazynowe kwiaty, są ozdobą tejże roślinki. Kwitnie od wiosny do końca lata, także kilka miesięcy możemy się jego urodą nacieszyć. Dodatkowo w okresie jesiennym, listki bodziszka wybarwiają się na czerwonawo - kolejny atut. Bodziszek nie jest roślinką wymagającą. Osiąga dosyć pokaźne rozmiary ( do 120 cm wysokości, 60 cm szerokości ). Mój okaz trafił w okolice oczka wodnego. 




Tawułkę zauważyłam u sąsiadki i zapragnęłam mieć identyczną. Jestem zazdrosna, wiem, ale roślinka bardzo mi się spodobała :) Gdy zakwitnie stanie się urokliwym egzemplarzem, będę sobie ścinać pierzaste kwiatostany, umieszczać w wazonie i podziwiać ... Tawułka idealnie żyje sobie w półcieniu, wrażliwa na suszę, nie można zapominać o jej obfitym podlewaniu. Osiąga 70 cm wysokości - całkiem sporo. 



To maleństwo trafiło na mój skalniak. Szukałam czegoś szybko rosnącego, mocno okrywającego wolne przestrzenie i widzę, że trafiłam idealnie. Przetacznik nie jest wymagający co do jakości gleby, nie wymaga specjalnej pielęgnacji. Dodatkowo kwitnie i tworzy maleńkie niebiesko białe kwiatuszki. Bylina ta pochodzi z Korsyki i jest najniższa wśród przetaczników. 



Jeżówkę posadziłam w bliskim sąsiedztwie ula pełnego pszczół :) Myślę, że taka nowość za sprawą dekoracyjnych i łakomie wyglądających kwiatów, przypadnie im do gustu. 


Bylinę charakteryzują właśnie przepiękne, wyraziste i przyciągające wzrok kwiaty - czerwono purpurowe z ciemnymi środkami. Gdy zobaczyłam jeżówkę w pełnej krasie od razu wiedziałam, że będzie moja. Roślinka preferuje stanowisko słoneczne i ciepłe, glebę żyzną i średnią wilgotność - takie warunki staram się jej zapewniać. 

Teraz coś z sadzonek ziółek ogrodowych...

MIĘTA POMARAŃCZOWA



Jestem święcie przekonana, że miętę znacie doskonale. Ta za sprawą cytrusowego zapachu, trafiła wprost pod moje okna by rozpieszczać me zmysły. Potem oczywiście zbiorę co nieco na suche listki by móc dodawać taką dobroć przykładowo do deserów. W wersji "na świeżo" też można ją zajadać :) 

I mój gratisik od sklepu też znalazł swe miejsce... 




Melisa jest roślinką miododajną, moje pszczółki będą mieć radochę :) Ja sama po raz pierwszy mam do czynienia z takim egzemplarzem, chociaż zawsze ostrzyłam pazurki na powyższy gatunek byliny. Melisa preferuje miejsca słoneczne i półcień. U mnie ma raczej ten drugi klimat, mam nadzieję, że szybko się rozrośnie i będzie pociechą dla opiekunki :) 

Jak wam się podobają moje roślinki ? W sklepie Roślinowo.pl znajdziecie masę przeróżnych okazów, każdy żywy egzemplarz zachwyca jakością. Tak więc moje drogie panie nie zastanawiać się tylko kupować :) Wiele gatunków możecie sadzić nawet przez cały sezon ! 

Strona internetowa sklepu tutaj i ich profil na Facebooku tutaj

4 komentarze:

Copyright © 2016 To co kobieta lubi najbardziej... , Blogger