piątek, 5 lipca 2013

Nauczmy się trudnej sztuki... biegania!


Tytuł: Bieganie dla początkujących i zaawansowanych.
Autor: Grzegorz Rogóż
Wydawnictwo: Samo Sedno (Edgard)

Liczba stron: 264
Cena: 34,90 zł do kupienia (tutaj) 
Gdybyście komuś powiedziały , że nie umie biegać zapewne by Was wyśmiał :) No bo jak to, wystarczy ubrać adidasy, wskoczyć w dres i gotowe. Nieprawda ... Bieganie wcale nie jest takie proste. Oczywiście chęć do tej aktywności fizycznej to jedno, ale liczy się także odpowiednie przygotowanie i oczywiście ubiór. Poradnik od Samo Sedno przybliżył mi w dużym stopniu to, co chciałam wiedzieć :) Od jakiegoś czasu planowałam, że zacznę biegać, ale nie wiedziałam jak się do tego zabrać. Nie chciałam zaczynać od ogromu kilometrów bo po prostu wiedziałam już na wstępie,że nie dam rady. Jednak od czego są specjalistyczne książki :)
W pierwszym rozdziale poradnika, przeczytamy o odpowiednim przygotowaniu do biegania w sensie psychicznym. Czyli będzie coś o motywacji, wiary we własne siły i samodyscyplinie. To coś dla mnie, ponieważ jestem człowiekiem który łatwo się poddaje. W kolejnym rozdziale znajdziemy dokładne wyliczenia finansowe dotyczące ubrań, akcesoriów itp.
Rozdział trzeci- dieta... Nie łudźmy się, że po przebiegnięciu dystansu zjemy sobie pysznego hamburgera w nagrodę. Trzeba tak skomponować swoje posiłki, by wystarczyło Nam siły na codzienny finisz i co najważniejsze byśmy zbytnio nie czuły zmęczenia.
Nie ma biegania bez odpowiedniego sprzętu. Dziwne prawda ? :) Oczywiście najważniejsze są buty. Autor książki w zrozumiały sposób wyjaśnia Nam na co zwrócić uwagę przy wyborze obuwia do biegania, jaką odzież założyć, ale i także by nie zapominać o widoczności swej osoby na drodze. Przydadzą się także urządzenia pomiarowe: pulsometry, stopery itp.
Rozdział piąty traktuje o nauce biegania. Autor poradnika ukazuje czytelnikowi odpowiednią postawę podczas biegania, podkreśla ważność rozgrzewki, oraz oczywiście omawia całą procedurę treningu. Dalsze części książki, to już wyższa szkoła jazdy :) To przygotowanie do maratonu i udział w zawodach, czyli coś dla zaawansowanych biegaczy. Obecnie skupiam się na fazie dla początkujących, ale kto wie co będzie dalej ... :)
Poradnik zamykają rozdziały dotyczące przeszkód zdrowotnych, bieganiu jako uzależnieniu oraz harmonii i umiarze.
Książka została stworzona tak, by początkujący biegacz nie czuł się ,,przytłoczony,, masą informacji, a ten zaawansowany odkrył pewne nowinki o których wcześniej nie miał pojęcia :) Autor w przystępny i łatwy do zrozumienia sposób odkrywa przed Nami tajniki prawidłowego biegania i ukazuje tą aktywność fizyczną, jako poważną dziedzinę sportową.



Jak to bywa w przypadku poradników Samo Sedno, w książce znajdziecie rameczki ,,zapamiętaj,, , podsumowania, rysunki i szereg innych wizualnych dodatków, które uprzyjemnią czytanie. Cieszę się, że taka pozycja literacka trafiła w moje ręce :)

2 komentarze:

Copyright © 2016 To co kobieta lubi najbardziej... , Blogger