środa, 24 października 2018

Program Dove Self-Esteem

Jak dziś pamiętam dzień, który wrył się głęboko w moją psychikę i sprawił, że nie potrafiłam spojrzeć na siebie przychylnym okiem. Nie chce tutaj zdradzać zbyt wiele, gdyż są to osobiste dylematy, lecz wierzcie mi, być może nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak jednym słowem można zranić drugiego człowieka. Jak można sprawić, by druga osoba nie mogła znaleźć chociaż jednej, jedynej zalety, kiedy patrzy na siebie w lustrze. To okropne, a jednak prawdziwe...

Wyobraźcie sobie, że na świecie aż 59% dziewczynek ma bardzo niską samoocenę. W Polsce to już ponad 80%, a problem ten dotyka głównie nastolatków. Marka Dove postanowiła tego tak nie zostawiać! Odpowiedzią na problem niskiej samooceny wśród młodych, jest program Dove Self-Esteem - Budowanie pozytywnej samooceny. To polska odpowiedź na światową akcję, która miała swoje źródło w roku 2004. Teraz program dotarł do Polski, a patronat nad nim objął nawet Rzecznik Praw Dziecka.

Niska samoocena, niesie ze sobą mnóstwo poważnych problemów. Dzisiejsze gwiazdy, które nastolatka ogląda w telewizji, na stronach internetowych, wyglądają nienagannie. Są wspaniale wystylizowane o idealnych kształtach itp. Media wywierają swego rodzaju presję, kreują człowieka idealnego, który w realu wcale nie jest tak fantastyczny. Nie myślcie sobie, że ta piękna gwiazdka ze szklanego ekranu nie ma problemów, zmartwień, doła. Ona też ma słabsze dni, tylko my o tym zwyczajnie nie mamy pojęcia. A może tylko nie chcemy o tym wiedzieć? Może sami się umartwiamy, nie potrafimy cieszyć się z drobiazgów? Nastolatkowi jest jeszcze ciężej niż dorosłemu...

Niska samoocena tkwi później w tym młodym człowieku, rośnie wraz z nim i tak zanim się obejrzymy, towarzyszy nam w dorosłym życiu. Niska samoocena, to jednocześnie brak pewności siebie. Cierpią na tym relację międzyludzkie, gdyż taka osoba nie potrafi nawiązać porozumienia z drugim człowiekiem, wstydzi się pisnąć nawet słówko, a o wyrażeniu swojego zdania nie wspominając. Tych przykrych konsekwencji jest cała masa i dlatego program marki Dove należy rozpowszechniać, wspierać i polecać każdemu, a w szczególności młodym.


Tak jak wspominałam, w Polsce program Dove Self-Esteem będzie realizowany pod skrzydłami Rzecznika Praw Dziecka w oparciu o bezpłatne materiały szkoleniowe typu warsztaty dla uczniów i specjalne szkolenia dla nauczycieli, realizowane przez Eksperta Programu Marię Rotkiel. Projekt kierowany jest w stronę uczniów klas IV-VIII, oraz oczywiście nauczycieli. Udział w projekcie zostanie potwierdzony odpowiednim certyfikatem.

To kolejna wspaniała kampania marki Dove, która pozytywnie mnie zaskoczyła. Problem jest poważny, a sama mogłam go doświadczyć. Niestety za moich szczenięcych lat nikt o tym głośno nie mówił. Dziś przed młodymi szansa na rozprawienie się z kłopotem. Nastolatek wreszcie może stać się pewnym siebie człowiekiem. Więcej informacji znajdziecie tutaj:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 To co kobieta lubi najbardziej... , Blogger