piątek, 9 sierpnia 2013

Patisony w zalewie musztardowej.

Robicie przetwory ? Mnie udało się wczoraj zrobić kilkanaście słoiczków z ogórkami w occie, a dziś tworzyłam patisony w zalewie musztardowej. Do zalewy musztardowej oczywiście potrzebna mi była musztarda :) Wykorzystałam tą od firmy REYPOL.

PATISONY W ZALEWIE MUSZTARDOWEJ


Oczywiście do przygotowania tego przetworu nie zużyłam całej, wielkiej butli musztardy, wystarczyło mi tylko pięć łyżek :) Reszta została skonsumowana z wędlinami. Musztarda nie jest ostra, lecz łagodna i faktycznie posiada taki zrównoważony smak jaki obiecuje producent. Opakowanie jest naprawdę dużych rozmiarów ( aż 500g. ) i wystarczy spokojnie na wiele posiedzeń przy grillu :) Cena - 3 zł ( niewiele) 

A oto i mój przepis na patisony... 

Składniki: 
1,5 kg. patisonów
Zalewa:
1l wody
1,5 szklanki octu
1,5 łyżki cukru
3/4 szklanki octu
1,5 łyżki soli
liść laurowy, ziele angielskie (klika sztuk)
5 łyżek musztardy (Reypol)
Przygotowanie:
Składniki zalewy oprócz musztardy mieszamy i oczywiście zagotowujemy. Dodajemy musztardę, dokładnie mieszamy. Patisony myjemy, w razie grubszej skórki obieramy, kroimy na kawałki, ewentualnie usuwamy gniazda nasienne. Wkładamy do wyparzonych słoików, zalewamy zalewą. Słoiki zakręcamy i pasteryzujemy 20 minut

Lubicie ten gatunek warzywa ? Tworzycie z patisonów przetwory ? 
Zapraszam na stronę firmy Reypol (tutaj) i na FB (tutaj) 

6 komentarzy:

  1. Dawno, dawno temu moja mam takie robiła. Taki patison bardzo dobrze smakuje jako dodatek do obiadu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie do tego celu wykorzystuję ten rodzaj warzywka :) Polecam :)

      Usuń
    2. ogórki w zalewie musztardowej też są pyszne :)

      Usuń
  2. Dawno już nie jadłam patisonów. Dobrze, że mi o nich przypomniałaś!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 To co kobieta lubi najbardziej... , Blogger